BLOGGEN HAR FLYTTAT!
Den här bloggen har flyttat och fått ett nytt hem!
Den finns nu på BKWine Magazine.
Du omdirigeras till den nya sidan om 8 sekunder.
Glöm inte att ändra dina bokmärken och RSS-prenumerationer!
Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev om vin, BKWine Brief!
Aktuellt reseprogram och mer info om våra vinresor och matresor finns nu på BKWineVinresor.com!
onsdag, september 06, 2006
Vin Tinto försvinner – en epok (?) går i graven
Efter 64 år kommer Systembolaget att sluta sälja Vino Tinto. Vino Tinto lanserades faktiskt under andra världskriget, 1942, och kostade då 4,50kr. Etiketten, formgiven av Anders Beckman, har varit densamma under större delen av tiden. Som mest sålde man 1,7 miljoner liter, 1955, jämfört med den totala försäljningen av 7,7M liter, hela 22%!. (2005 sålde Systembolaget 155 miljoner liter vin; det mest sålda vinet var Gloden Gate California White med 3,7M l, motsvarande 2,4% av totalen.) De sista flaskorna kommer att lämna Systembutikerna i augusti. Man lägger ner märket efter flera år av vikande försäljning. Kanske lite märkligt eftersom, enligt Vin & Sprit själva (V&S är leverantören av vinet) det är Sveriges mest kända vin.
→ Missa inte höstens vinresa till Portugal. Mer info här. Boka nu!
→ Missa inte höstens vinresa till Portugal. Mer info här. Boka nu!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Vår nya blogg finns här:
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar