BLOGGEN HAR FLYTTAT!

Den här bloggen har flyttat och fått ett nytt hem!

Den finns nu på BKWine Magazine.

Du omdirigeras till den nya sidan om 8 sekunder.

Glöm inte att ändra dina bokmärken och RSS-prenumerationer!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev om vin, BKWine Brief!

Aktuellt reseprogram och mer info om våra vinresor och matresor finns nu på BKWineVinresor.com!


onsdag, september 20, 2006

Internetbutiker leder till tonårsfylleri. Eller?

En dom i USAs Högsta Domstolen förra året innebar att det blev lättare att sälja vin på internet. Många ”traditionella” handlare menade på att det skulle leda till att många fler tonåringar fick tillgång till vin och ville därför att förändringen inte skulle ske. En studie av Teenage Research Unlimited i Illinois beskriver situationen annorlunda. Mycket få tonåringar har kastat sig över sina datorer för att få vin hem till dörren. Ironiskt nog var studien beställd av Wine & Spirits Wholesalers of America som var emot beslutet. Tom Riley, talesman för Vita Husets Office of National Drug Control Policy säger att internetförsäljning till ungdomar inte är ett stort problem, men varnar att situationen kan förändras. Enligt rapporter i USA Today and TechDirt.com

Inga kommentarer:

Vår nya blogg finns här:

BKWine Magazine Blogg!