BLOGGEN HAR FLYTTAT!
Den här bloggen har flyttat och fått ett nytt hem!
Den finns nu på BKWine Magazine.
Du omdirigeras till den nya sidan om 8 sekunder.
Glöm inte att ändra dina bokmärken och RSS-prenumerationer!
Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev om vin, BKWine Brief!
Aktuellt reseprogram och mer info om våra vinresor och matresor finns nu på BKWineVinresor.com!
onsdag, april 29, 2009
25 miljoner kronor för indoktrinering & propaganda
Det är så mycket pengar som Systembolaget spenderar på sin propagandakampanj för att berätta hur fantastiskt bra de är. Med andra ord: ”’Hur mycket har Systembolaget lagt på annonsering 2008?’ (fråga via email); "Ja, under 2008 har vi haft ett par kampanjer, men om man ser det på årsbasis lägger Systembolaget cirka 25 miljoner kronor på annonsering, och det gör vi därför att det är viktigt att hela tiden prata om Systembolagets uppdrag, därför att ska människor fortsätta att stödja Systembolagets roll i alkoholpolitiken så måste man veta varför vi har ett detaljhandelsmonopol, hur det fungerar och vad effekten blir utav det, och det är det vi pratar om i vår kampanjer." sa Anitra Steen, verkställande direktör, Systembolaget AB, på årsstämman 2009. Systembolaget slår sig ofta och ihärdigt för bröstet och skryter med hur gott stöd man har bland svenska folket för Systembolaget. Drygt sextio procent av de tillfrågade säger sig vara nöjda med Systembolaget. (En ökning från under 50 % för några år sedan.) Är det så konstigt när man spenderar 25 miljoner kronor per år på att indoktrinera svenska folket? Kommentera gärna här: http://monopolet.blogspot.com/
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Vår nya blogg finns här:
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar