BLOGGEN HAR FLYTTAT!

Den här bloggen har flyttat och fått ett nytt hem!

Den finns nu på BKWine Magazine.

Du omdirigeras till den nya sidan om 8 sekunder.

Glöm inte att ändra dina bokmärken och RSS-prenumerationer!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev om vin, BKWine Brief!

Aktuellt reseprogram och mer info om våra vinresor och matresor finns nu på BKWineVinresor.com!


tisdag, september 30, 2008

BKWine Briefs provningskommentarer

Nu är det dags för oktoberutsläppet. Läs Jacks inledning nedan och mer på siten.

Jacks kommentarer på månadens nya viner

Så här inleder Jack sina kommentarer om månadens nya viner:

"Bäste vinvän,

Så kommer då igen höstens (oktobers) plikttyngda referenssläpp som skall ge oss säkra viner i stora upplagor. Viner som garanterat finns kvar på bolaget även efter de första dagarnas roffande i nyhetshyllorna. Myntets baksida är att dessa viner mer andas 9-till-5 och anonymitet snarare än lust och spänning. Du kommer, liksom jag, att finna de flesta nyheterna som korrekta och i de flesta fall prisvärda med ett och annat fynd (relativt priset) och med mycket få bottennapp. En hel del kommer även på öl-sidan denna månad och jag tycker faktiskt att det intressantaste denna månad står att finna just bland de nya ölen.

Nu till vinerna. Först vill jag lyfta fram två riktigt prisvärda lågbudgetviner, lämpliga för okomplicerade tillfällen och för den rustika, gärna grillade maten [...], mycket prisvärda standardprodukter. Kanske var jag på SB-humör när jag provade men bra med vin för pengarna är det.

För att fortsätt bland det billiga så fann jag två boxar, som tveklöst kan rekommenderas till kölsvinet eller vandringssäcken: [...].

Till bästa vin korar jag dock denna månad [...], och på bubbelsidan kommer en riktigt anständig champagne, som idag känns ung och oförlöst men som kanske kan vara en kandidat för ett par, tre års lagring: [...]

Läs fortsättningen på siten här: http://www.bkwine.com/vininformation/nyhetsprovningar.htm


| Kom på vinresa | Var är du? |
| Wine news on your site | Subscribe to updates | Vårt Nyhetsbrev |
© Copyright BKWine

Inga kommentarer:

Vår nya blogg finns här:

BKWine Magazine Blogg!