BLOGGEN HAR FLYTTAT!

Den här bloggen har flyttat och fått ett nytt hem!

Den finns nu på BKWine Magazine.

Du omdirigeras till den nya sidan om 8 sekunder.

Glöm inte att ändra dina bokmärken och RSS-prenumerationer!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev om vin, BKWine Brief!

Aktuellt reseprogram och mer info om våra vinresor och matresor finns nu på BKWineVinresor.com!


tisdag, februari 24, 2009

Bättre kundservice eller inte?

Det finns väl inte så värst många som tror på det där med att ”beställ idag och du får leverans imorgon” på Systembolaget. När vi beställer på Bolaget så tar det i bästa fall som bäst några dagar. Kanske har ni haft mer tur? Men det där med ”nästa dag” har aldrig fungerat. Till saken: i ett pressmeddelande från Systembolaget meddelar man att man ska öka ”leveranssäkerheten till kunderna”. Låter ju bra. Ska man sätta in mer resurser för att leva upp till den utlovade nästa-dag-leveransen? Nej, inte alls. Istället så berättar pressmeddelandet att man ”ökar leveranssäkerheten” genom att ”förlänga leveranstiden” från en dag till två. Onekligen ett märkligt sått att förbättra kundservicen. Med andra ord: beställ idag och du får dina flaskor om två dagar. Men det är ju onekligen ett steg i rätt riktning, att inte längre påskina att man har en leveranstid som man aldrig lyckats leva upp till. Vi får väl se hur det går nästa gång vi beställer!

>> Åk på vinresa! <<

Våren 2009:
Dubbelklassikern: Champagne och Chablis, Bordeaux
Veneto i norra Italien

Hösten 2009
Österrike, Piemonte, Italien, Södra Rhônedalen, Katalonien, Spanien, Bordeaux, Champagne, Toscana, Languedoc-Roussillon, Douro, Portugal, Bourgogne med vinkurs

- Pröva: BKWine Brief Blog Update! -

| Kom på vinresa | Var är du? |
| Wine news on your site | Subscribe to updates | Vårt Nyhetsbrev |
© Copyright BKWine

Inga kommentarer:

Vår nya blogg finns här:

BKWine Magazine Blogg!