BLOGGEN HAR FLYTTAT!

Den här bloggen har flyttat och fått ett nytt hem!

Den finns nu på BKWine Magazine.

Du omdirigeras till den nya sidan om 8 sekunder.

Glöm inte att ändra dina bokmärken och RSS-prenumerationer!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev om vin, BKWine Brief!

Aktuellt reseprogram och mer info om våra vinresor och matresor finns nu på BKWineVinresor.com!


onsdag, april 05, 2006

Imorgon Champagne

Imorgon åker jag till Champagne. Det är en liten grupp vinentusiaster som börjar sin resa i Champagne och sedan far vi vidare till Chablis och Bourgogne. För dig som inte är med: Lär dig lite mer om champagne i min snabbkurs i Briefen. Vi kommer att hinna med en champagnelunch i Côte des Blancs, Déjeuner Vinicole hos Laroche i Chablis och burgundisk buffé hos en spännande producent i Côte de Beaune!

BKWine öppnar stockholmskontor
Ja, fast inte riktigt förstås! Men jag har nu ett telefonnummer i Stockholm som du kan ringa på. Det går direkt till mig, men du slipper ringa utomlands. Kan vara praktiskt! Ring mig på 08-559 23 624. Och om du har ”Skype” kan du ringa mig gratis på datorn: ring helt enkelt ”bkwine” med skype. Än så länge är det ett test men om det fungerar bra så kommer vi att permanenta det. Pröva att ringa mig! Mer info på vinresesidan.

Resor – sista minuten!
För dig som inte är med på resan som börjar imorgon, finns det några sista-minuten-platser kvar på vårens sista resa:
  • 10-14 maj: Norra Rhône
Anmäl dig nu!

Resor – i höst!
Nu är höstprogrammet klart. Nio (puh!) resor till frestande (hoppas jag) resmål. De flesta till Frankrike, men i år så gör vi också en resa till Toskana i Italien och en till Portugal, och så återkommer ”tryffelresan” just i början på tryffelsäsongen. Om du läste ICA Kuriren (13 mars) kan du förresten läsa om BKWines tryffelresa som genomfördes i november förra året.

Tänk på att jag också kan specialsy en resa för din vinklubb eller för ditt företag.

Och också på att ett presentkort på en vinresa är en perfekt gåva: 30, 40, 50, 60... eller varför inte t.ex. 37-årspresent; eller pensionspresent, bröllopspresent osv.

Anmäl dig nu!

Vin & Golf...
I höst har jag också gjort ett specialerbjudande för dig som är golfare i samband med resan till Bordeaux. Läs mer om detta nedan! Anmäl dig nu!

Nyhetskommentarerna
Glöm inte att du kan hitta våra rekommendationer på de mest intressanta vinerna bland Systemets alla nya viner varje månad. Gå in på siten och klicka på ”Månadens nya viner”. Aprilnyheterna finns recenserade där sedan förra veckan.

Är du en vinintresserad asp-programmerare?
Vi har en bekant som behöver hjälp med lite tekniska ASP-saker, så om du kan ASP-programmering (eller känner någon...) så skicka oss ett email.

Vinn ett pris!
Ibland funderar vi på att ha någon sorts ”rekryteringskampanj” – till exempel ”hitta flest nya prenumeranter till Briefen före långfredagen och du vinner ett virkat flaskfodral”. men vi har aldrig kommit på något bra sätt att göra det på. Därför – även om du inte kan vinna ett virkat flaskfodral så kan du väl hjälpa mig att få fler läsare av BKWine Brief. Tipsa dina vänner! Rekommendera det till vinklubben! Ge en prenumeration i present till din favoritkund på jobbet! Eller vad som helst. Här prenumererar man.

Vad tycker du om resorna med BKWine.com?
Vi är nu registerade på den oberoende konsument-siten Cint.se (varför heter den så?). Du kan ge ett omdöme om BKWine, helt anonymt, på Cint (klicka här). Det vore kul att veta vad ni tycker!

Britt

PS: Tipsa andra om Briefen !

Inga kommentarer:

Vår nya blogg finns här:

BKWine Magazine Blogg!