BLOGGEN HAR FLYTTAT!
Den här bloggen har flyttat och fått ett nytt hem!
Den finns nu på BKWine Magazine.
Du omdirigeras till den nya sidan om 8 sekunder.
Glöm inte att ändra dina bokmärken och RSS-prenumerationer!
Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev om vin, BKWine Brief!
Aktuellt reseprogram och mer info om våra vinresor och matresor finns nu på BKWineVinresor.com!
lördag, mars 04, 2006
"V&S internationella framgångar ger rekordresultat"
"- Rörelseresultatet det bästa någonsin - ökning med 27 procent
- Förbättrat resultat för samtliga affärsområden
- ABSOLUT VODKA ökade volymen med 9 procent
Rörelseresultatet för V&S Group (Vin & Sprit) förbättrades markant under 2005 och är det bästa koncernen någonsin uppnått: 2 070 MSEK (+27%). Efter skatt uppgick resultatet till 1 561 MSEK (+42%). Den totala försäljningsvolymen blev 24,9 miljoner 9-literslådor, en ökning med 1 procent. Nettoomsättningen ökade med 6 procent till 9 839 MSEK.
- Det är oerhört glädjande att se att vår fokusering på tillväxt och på att realisera synergierna frön de senaste årens förvärv har börjat ge resultat, kommenterar Bengt Baron, VD i V&S Group. Alla våra tre affärsområden visar ett förbättrat resultat tack vare en bättre produktmix och sänkta kostnader.
- Den ökade försäljningen av koncernens största varumärke ABSOLUT VODKA är ett resultat av vår strategi att även satsa på marknader utanför USA, men också av en framgångsrik produktutveckling, säger Bengt Baron. Vi fortsätter att växa med några procent i USA, medan vi växer med tvåsiffriga procenttal på många andra marknader i Latinamerika, Europa och Asien." - från V&S pressmeddelande.
- Förbättrat resultat för samtliga affärsområden
- ABSOLUT VODKA ökade volymen med 9 procent
Rörelseresultatet för V&S Group (Vin & Sprit) förbättrades markant under 2005 och är det bästa koncernen någonsin uppnått: 2 070 MSEK (+27%). Efter skatt uppgick resultatet till 1 561 MSEK (+42%). Den totala försäljningsvolymen blev 24,9 miljoner 9-literslådor, en ökning med 1 procent. Nettoomsättningen ökade med 6 procent till 9 839 MSEK.
- Det är oerhört glädjande att se att vår fokusering på tillväxt och på att realisera synergierna frön de senaste årens förvärv har börjat ge resultat, kommenterar Bengt Baron, VD i V&S Group. Alla våra tre affärsområden visar ett förbättrat resultat tack vare en bättre produktmix och sänkta kostnader.
- Den ökade försäljningen av koncernens största varumärke ABSOLUT VODKA är ett resultat av vår strategi att även satsa på marknader utanför USA, men också av en framgångsrik produktutveckling, säger Bengt Baron. Vi fortsätter att växa med några procent i USA, medan vi växer med tvåsiffriga procenttal på många andra marknader i Latinamerika, Europa och Asien." - från V&S pressmeddelande.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Vår nya blogg finns här:
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar