BLOGGEN HAR FLYTTAT!

Den här bloggen har flyttat och fått ett nytt hem!

Den finns nu på BKWine Magazine.

Du omdirigeras till den nya sidan om 8 sekunder.

Glöm inte att ändra dina bokmärken och RSS-prenumerationer!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev om vin, BKWine Brief!

Aktuellt reseprogram och mer info om våra vinresor och matresor finns nu på BKWineVinresor.com!


tisdag, maj 02, 2006

Wine Evolution

De två sista dagarna i januari hålls varje år sedan 1999 en konferens i Paris kallad Wine Evolution, anordnad av Skalli & Rein, en marknadsförings- och konsultfirma specialiserad på vinindustrin. På Wine Evolution möts olika aktörer inom vinindustrin – producenter, inköpare, distributörer, journalister - och inbjudna talare diskuterar försäljningsstrategi och nya trender. I år fick vi lära oss hur man bäst går till väga för att sälja vin till bl a Kina, Japan, Tyskland (2 flaskor av 3 säljs för under 2 euro!), USA, ja även till Sverige - Ann Burgaz Schmidt, inköpschef på Systembolaget, var inbjuden för att prata om monopolet. Det bjöds även på en intressant diskussion om olika förslutningsmetoder. Carlos de Jesus från Amorin, världens största tillverkare av naturkork, ställdes mot Stefano Alderuccio från Supreme Corq, en av de ledande tillverkarna av syntetisk kork. Se vidare skalliandrein.com

Inga kommentarer:

Vår nya blogg finns här:

BKWine Magazine Blogg!