BLOGGEN HAR FLYTTAT!

Den här bloggen har flyttat och fått ett nytt hem!

Den finns nu på BKWine Magazine.

Du omdirigeras till den nya sidan om 8 sekunder.

Glöm inte att ändra dina bokmärken och RSS-prenumerationer!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev om vin, BKWine Brief!

Aktuellt reseprogram och mer info om våra vinresor och matresor finns nu på BKWineVinresor.com!


måndag, augusti 28, 2006

Systembolagets hemliga nyheter?

kn1-0030Vi fick ett läsarbrev som bad om att vi skulle skriva mer om Systembolagets ”hemliga” nyheter. Så här skrev han: ”Jag antar att huvudanledningen med ditt nyhetsbrev är att sälja resor [- Inte helt fel antagande, men inte hela sanningen förstås. Reds anm.] men jag har ändå ett förslag vad gäller vilka nyheter du rapporterar. Det irriterar mig mycket när Systemet släpper varor som tar slut innan jag fattat att dom kommit ! Jag menar inte de vanliga nyhetssläppen som alla tidningar skriver om (och du via din partner). Exempel: 15 maj släpptes att litet antal av Henri Jobards Mersault:er till mycket bra priser (Genevrières 499 sek). Fick reda på det av en händelse och turligt nog fanns det mycket kvar (otroligt nog!). 5 Juni släpptes ett antal ej uthämtade primörer från 1999 och framåt. Exempel: Latour ’99 1450 sek, Les Forts ’99 525 sek (ungefär). En publikation som rapporterar sånt skulle jag följa extremt noga...”

Vi skulle gärna skriva om dessa tillfälliga fynd (eller ”hemliga nyheter”) men tyvärr vet vi inget om det. Vi visste inte att sådant fanns och vi vet inte hur vi skulle kunna få (och dela med oss av) information om det. Är det någon läsare som vet? Finns det sådana ”restpartier” regelbundet? Hur hittar man information om dem?

Skicka oss ett email eller skriv en kommentar i Monopolbloggen.

→ Missa inte höstens vinresa till Bourgogne. Mer info här. Boka nu!

Inga kommentarer:

Vår nya blogg finns här:

BKWine Magazine Blogg!