BLOGGEN HAR FLYTTAT!
Den här bloggen har flyttat och fått ett nytt hem!
Den finns nu på BKWine Magazine.
Du omdirigeras till den nya sidan om 8 sekunder.
Glöm inte att ändra dina bokmärken och RSS-prenumerationer!
Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev om vin, BKWine Brief!
Aktuellt reseprogram och mer info om våra vinresor och matresor finns nu på BKWineVinresor.com!
tisdag, december 22, 2009
Får man bättre provningskommentarer om man annonserar i vintidningen?
Den frågan har studerats av Johan Reuter. Hans rapport finns att läsa hos American Association of Wine Economists. (hela rapporten kan också laddas ner). Utredaren har i första han tittat på viner som bedömts i Wine Spectator. Slutsatsen är väl egentligen att man inte får bättre ’betyg’ bara för att man annonserar. Det är även intressant att läsa svaret från Wine Spectator på rapporten. Så allt är frid och fröjd. Men problemet kan ju vara ett annat: om man annonserar kommer man (lättare) med i bedömningarna, men om man slutar annonsera (eller inte annoserar) så faller man bort från radarskärmen. Om det är så vet vi inte – men vi har i alla fall hört en vinproducent som sade sig drabbad av det. Kanske värt en ny utredning?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Vår nya blogg finns här:
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar