BLOGGEN HAR FLYTTAT!
Den här bloggen har flyttat och fått ett nytt hem!
Den finns nu på BKWine Magazine.
Du omdirigeras till den nya sidan om 8 sekunder.
Glöm inte att ändra dina bokmärken och RSS-prenumerationer!
Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev om vin, BKWine Brief!
Aktuellt reseprogram och mer info om våra vinresor och matresor finns nu på BKWineVinresor.com!
måndag, november 09, 2009
Avklädd Absolut vodka – Absolut Ironi
I WoW News läser vi om Absolut Vodkas senaste marknadsföringskampanj: Naken Absolut: ”In An Absolut World, There Are No Labels” med t.ex. slagordet Absolut Anticipation. Man lanserar en flaska som är utan etikett. WoW citerar Kristina Hagbard, Global PR Manager: ”För första gången vågar vi möta världen helt nakna. Vi lanserar en flaska utan etikett och logotyp för att visa att det spelar mindre roll vad som är på utsidan. Det är insidan som verkligen räknas.” Det är förvisso ett gott initiativ att vilja främja mångfald och motverka fördomar mot olika sexuella preferenser (det säger man är syftet). Men kan det bli mer ironiskt? Vad vore Absolut vodka utan den mycket särpräglade paketeringen, flaskans form inkluderad, och den avancerad marknadsföringen? Etiketten är ju trots allt bara en aspekt av utanpåverket. Är det någon som tror att Absolut blivit ett av världens mest sålda vodkamärken just därför innehållet är så mycket bättre? www.wownews.se
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Vår nya blogg finns här:
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar