BLOGGEN HAR FLYTTAT!

Den här bloggen har flyttat och fått ett nytt hem!

Den finns nu på BKWine Magazine.

Du omdirigeras till den nya sidan om 8 sekunder.

Glöm inte att ändra dina bokmärken och RSS-prenumerationer!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev om vin, BKWine Brief!

Aktuellt reseprogram och mer info om våra vinresor och matresor finns nu på BKWineVinresor.com!


tisdag, september 25, 2007

Tyska konsumenter köper i första han vin efter smak

En undersökning av tysk vinkonsumtion visar att konsumenterna i första hand köper vin efter ”smak och karaktär” (51.3%). Geografiskt ursprung var viktigast för 12% av konsumenterna, pris för 9% och druvsort för 7%. Två observationer: resultatet är förvånande med tanke på att den tyska markanden har rykte om sig att vara mycket priskänslig. Och resultatet verkar ju också mycket annorlunda än för t.ex. Sverige där man får förmoda att köpet i första hand styrs av förpackningen (”är det inte kartongvin så köper jag inte”) och i andra hand av druvsort. Gissningsvis... Wine Business International

Inga kommentarer:

Vår nya blogg finns här:

BKWine Magazine Blogg!