tisdag, maj 02, 2006

Wine Evolution

De två sista dagarna i januari hålls varje år sedan 1999 en konferens i Paris kallad Wine Evolution, anordnad av Skalli & Rein, en marknadsförings- och konsultfirma specialiserad på vinindustrin. På Wine Evolution möts olika aktörer inom vinindustrin – producenter, inköpare, distributörer, journalister - och inbjudna talare diskuterar försäljningsstrategi och nya trender. I år fick vi lära oss hur man bäst går till väga för att sälja vin till bl a Kina, Japan, Tyskland (2 flaskor av 3 säljs för under 2 euro!), USA, ja även till Sverige - Ann Burgaz Schmidt, inköpschef på Systembolaget, var inbjuden för att prata om monopolet. Det bjöds även på en intressant diskussion om olika förslutningsmetoder. Carlos de Jesus från Amorin, världens största tillverkare av naturkork, ställdes mot Stefano Alderuccio från Supreme Corq, en av de ledande tillverkarna av syntetisk kork. Se vidare skalliandrein.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar